Nu har Saaben vart på verkstad för service samt massa annat fix. Trots blanka besiktningspapper så var det en hel del trasigt. Här följer en liten fixlista:
•Byte Olja/filter
•Byte växellådsolja
•Höger/Vänster Styrledsdamask
•Hjullager Höger Fram/Bak
•Spindelled övre/nedre Höger fram
•Bromscylindrar Höger/Vänster bak
•Bromsbackar
•Dammskydd hävarm
•Byte Bromsvätska
•Justering bromsar/handbroms
•Grenrörspackning
•Byte kupéfläkt
Det återstår dock en del fix. Som att byta drivknut som är glapp. Samt det återkommande läckaget i kylsystemet.
Kylsystemet ska jag ge mig på idag! Igår hällde jag i Ingefära för tätning, se om det hjälper lite :) Ska fylla upp och lufta idag och se om det fortsätter läcka. Isåfall blir jag ledsen i ögat..vill inte laga mer nu.
Hejs!
låter som verkstaden har dej som deras mjölkko, beg drivknut er helt ok , olja o filter ber du nån visa dej så fixar du det sjelv, fråga nån som du ser kjör v4 saab folken jelper hver ann veit du
SvaraRaderaja har 2 v4 or så ja har mykket delar erde nått du söker send ett mail te : gronskpynk@hotmail. com
SvaraRaderaTack så mycket!! Väldigt bra att veta! :)
Raderakupe flektar har jag
SvaraRaderakylartetning er bettre med riktiga flytande produkter dokk ej granulater, man varmkjör bilen häller i kjör ca 10 min tätt
SvaraRadera